ხობის მუნიციპალიტეტის ნოჯიხევის #2 საჯარო სკოლა

პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ეკა  ცხადაია
რაიონი
ხობი
სკოლა
ნოჯიხევის #2 საჯარო სკოლა
ქალაქი
ხობი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
სასკოლო  თემატური  კონფერენცია: ,,საქართველოს  გასაბჭოება  და  მისი  შედეგები“
თემის შინაარსი
12   კლასის   ლიტერატურის  კურსი  მოიცავს   უახლეს   ქართულ   მწერლობას ,   ეპოქისა   და    ქართველი   
შემოქმედების     ცხოვრების   ტრაგიზმის     გადმოსაცემად    დავგეგმეთ       პროექტი სასკოლო თემატური
კონფერენციის მოსწყობა თემაზე   :,, საქართველოს   გასაბჭოება   და   მისი   შედეგები 
პროექტი   მოიცავს    რამდენიმე   საგანში    ნაწავლის   სინთეზირებას , კონკრეტულად ,   ქართული 
  ლიტერატურის ,   ისტორიისა   და   ინფორმაციულ  - საკომუნიკაციო   ტექნოლოგიებში
დაგროვილი   ცოდნისა   და   უნარების   გამოყენებას .

პროექტის  მიზანი   გახლათ :   მოსწავლეებს   შეძლებოდათ    ბოლშევიზმის   არსის    გაგება , 
  საქართველოს   გასაბჭოების    შედეგების   გათავისება    და   ამ   კონტექსტის   გათვალისწინებით  
 მე -20   საუკუნის   მწერლობის   აღქმა .   
 2. შეძლებოდათ სხვადასხვა საგანში დაგროვილი ცოდნის სინთეზირება, განევითარებინათ
კრიტიკული აზროვნების, ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების, თანამშრომლობის, საკომუნიკაციო და
შემოქმედებითი უნარები,
 3. შეექმნათ სასწავლო რესურსები სლაიდების სახით.
დაგეგმვა :    პროექტ - გაკვეთილის   იდეა   ეკუტვნის მაასწავლებელ    შეთავაზებული   თემა   მათ   
დაჰყეს   ქვეთემებად .     შესაბამისად     დრო    განვსაზღვრეთ   4    სასწავლო   კვირა .   ერთობლივად  
  გავაანალიზეთ   ყველა   მოსალოდნელი   კითხვა   და   დაბრკოლება , 
   დავთქვით    კონსულტაციის   დღეები .   მასწავლებელი   ამ    აპროცესში   მხოლოდ   ფასილიტატორის , 
  კონსულტანტის როლს ასრულებდა .
კითხვები და ამოცანები, რომლებიც ერთობლივად გავიაზრეთ მე და ისტორიის პედაგოგმა გახლდათ
შემდეგი:
  • რამდენად მნიშვნელოვანია პროექტის მონაწილეთათვის გადასაჭრელი პრობლემ
  • საკმარისი იყო თუ არა მოსწავლეთა კომპეტენცია მიზნებისა და მოსალოდნელი შედეგების
 მისაღწევად?
  • საკმარისია თუ არა ვადები?
  • არის თუ არა დავალებები ისე განაწილებული, რომ თითოეული მოსწავლის ძლიერი მხარე
წარმოჩინდეს
  • რამდენად ვალიდურია ჩვენი შეფასების სქემები?
პარალელურად გვეწარმოებინა დაკვირვების დღიური
საგანი
ქართული  ლიტერატურა, ისტორია
დონე/კლასი  
მესამე  საფეხური,  მე-12  კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
4 კვირა
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ქართ. XII. 1. მოსწავლეს შეუძლია  სასწავლო პროექტის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
                         
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ჯგუფთან ერთად განსაზღვრავს თემას და პრობლემას, რომლის გადაჭრასაც ითვალისწინებს სასწავლო პროექტი;
·         მკაფიოდ და ნათლად აყალიბებს პროექტის მიზანს;
·         არჩევს მასალას პროექტის საპრეზენტაციოდ (ციტატები, მოსაზრებები, არგუმენტები, კვლევის შედეგები, ფაქტები, სტატისტიკური მონაცემები და სხვ.);
·         არჩევს და იყენებს პროექტის საპრეზენტაციოდ სხვადასხვა ვიზუალურ საშუალებას (პლაკატებს, სქემებს, დიაგრამებს, ასოციაციურ რუკებს და ა. შ.), რითაც უადვილებს პროექტის აღქმას აუდიტორიას;
·         დამაჯერებლად პასუხობს პროექტის შესახებ დასმულ შეკითხვებს.
ქართ. XI. 5. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         მსჯელობს იმაზე, თუ როგორ განსაზღვრავს კონკრეტული ეპოქა ლიტერატურულ თემებს, იდეებს, პრობლემატიკას და ინფორმაციის სპეციფიკურობას;
·         აანალიზებს კონკრეტული ეპოქის დამახასიათებელ ნიშნებს
·         ემებს ამავე ეპოქის სოციალურ-კულტურული კონტექსტის გათვალისწინებით;
·         ამოიცნობს კონკრეტული ეპოქისთვის დამახასიათებელ თემებს, იდეებსა და პრობლემებს სხვადასხვა ნაწარმოებში და შეაფასებს ამავე ეპოქისთვის დამახასიათებელი ღირებულებებისა და ფასეულობების კონტექსტში.



მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
შეიტანეთ პრიორიტეტების მიხედვით დაწყობილი ამოცანები, რომელთა შეფასებაც განსაზღვრულია თემის ფარგლებში და რომელთაც მოსწავლეებმა თემის დამთავრების შემდეგ უნდა მიაღწიონ.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა--------------
რას  ნიშნავს  ოკუპაცია, ოკუპანტი, ოკუპირებული?
თემატური კითხვები--------
რა  იცით  1921  წელს  რუსეთის  მიერ  საქართველოს  ოკუპაციის  შესახებ?
            შინაარსობრივი კითხვები---


ვინ იყვნენ   ქართველი  ბოლშევიკები  და  რაში  გამოიხატა  მათი როლი  საქართველოს  დამოუკიდებლობის  დაკარგვისას?
ვინ  იყვნენ  წინააღმდეგობის  გმირები და  რა  ბედი ეწიათ მათ?
რა  შედეგი  მოუტანა  ქართულ  კულტურას  გასაბჭოებამ?


შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










დაწყებამდე  ავსებენ  T დიაგრამას  ნაცნობი და  უცნობი  ფაქტებით
ორმხრივი ჩანაწერთა ჟურნალი

ჩანიშვნების დღიური
თანასწორთა უკუკავშირი

ბლოგის რუბრიკა
ჯგუფებზე დაკვირვება, თვითშეფასება და რეფლექსია
პროდუქტები
ბლოგები
პრეზენტაციები
ესე
რესურსებისა და ქულების მინიჭების გზამკვლევი
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
დაკვირვების  დღიური
ჯგუფური  მუშაობის  რუბრიკა
ესეს  შეფასების  კრიტერიუმები
პრეზენტაციის  შეფასების  კრიტერიუმი
. სასწავლო პროცედურების გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად ხორციელდება.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
·         კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევები
·         ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
ტექნიკური უნარ-ჩვევები
სასწავლო პროცედურები
1 მოსწავლეებს  გავაცანი  იდეა  პროექტის  შესახებ;
2. ერ თობლივად  გავაანალიზეთ პროექტის  განხორციელებისას  წამოჭრილი  ყველა  აქტუალურ  კითხვა  და  დაბრკოლება
3.გავინაწილეთ  დავალებები
4.გავინაწილეთ  ფუნქციები
მუშაობის  დაწყება:
 ვინაიდან  კლასი  მცირერიცხოვანია, ვმუშაობთ  წყვილებში
 დამოუკიდებლად  იმუშავეს ინტერნეტში , მოიძიეს  და  გადაამუშავეს  საჭირო  ინფორმაციები;
7.მოძიებული მასალები  წარმოადგენეს პრეზენტაციისთვის  MS PowerPoint-ში ;
8.შესრულებული სამუშაოს შევაჯამეთ, გავაცანით აუდიტორიას:
9. მოძიებულ მასალები განვათავსეთ  სკოლის  ბლოგზე.
შედეგები:
მოსწავლეები  მასწავლებლებთან   აქტიურად  თანამშრომლობდნენ, ისტორიასა  და ქართულ ლიტერატურაში    შეძენილ ცოდნასა და უნარ-ჩვევებს  იყენებენ პრაქტიკაში.გაიზარდა  მათი  მოტივაცია  და  პასუხისმგებლობა.  შექმნეს  სასწავლო  რესურსები  სლაიდების  სახით.  ძირითადად  იმუშავეს  დამოუკიდებლად. გაითავისეს ის  ტრაგიზმი, რომელიც  თან  სდევს  უახლეს  ქართულ  მწერლობას. გაეცვნენ  დამატებით  სასწავლო  მასალას  ,,ცისფერყანწელთა“ დაჯგუფებისა  და  სხვა  ქართველ  მწერალთა ბიოგრაფიების ა  და ეპოქის  შესახებ. მოახდინეს  ცოდნის  ტრანსფერი. ინტერდისციპლინარული  სამუშაო  შესრულდა,
შესაბამისად, მიღწეულ  იქნა  დასახული   მიზნები 









დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
პროექტი  ძირითადად  ინტერნეტში  არსებული  მასალებით    შესრულდა. 
გამოიყენეს  სხვადასხვა  საიტები
სლაიდები  შესაქმნელად  გამოიყენეს    Microsoft Powerpoint-ის პროგრამა. თანამეროვე  ციფრული  ტექნოლოგიების  თვინიერ  სასწავლო  რესურსი  ვერ  შეიქმნებოდა  და  არც  პროექტი  იქნებოდა  ეფექტური.

სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები

ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
    
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      

ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები  სახელმძღვანელოები, ბიბლიოგრაფიული მასალები, პრესა
ინტერნეტრესურსები
GOOGLE.COM-ის  საძიებო  სისტემა

სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები


1 comments:

დათო said...

ეკა, იქნებ ზოგად კითხვას კიდევ ერთხელ გადახედოთ?

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys